رقابت سریال «نوبت لیلی» در جشنواره‌ بریتانیا برگزیدگان جشنواره دانشجویی موسیقی نواحی معرفی شدند + اسامی پخش مستند «پدر، پسر، گلوله» از شبکه دو به مناسبت قیام ۱۵ خرداد پوستر فیلم سینمایی «عطرآلود» منتشر شد + عکس بازپخش اپیزودهایی از «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» در نیمه خرداد + زمان پخش فراخوان جایزه پژوهش سال سینما منتشر شد + جزئیات تلویزیون ریسکِ تغییر مجری مناظره‌ها را می‌پذیرد؟ او با تمام رهبران خاورمیانه فرق داشت | روایتی از گفتگو‌ی اوریانا فالاچی با امام خمینی (ره) «ماه پنهان» محمدرضا یکانی در مراحل پایانی تولید آموزش به نسل جدید در بستر یک فیلم تلویزیونی | گزارشی از اکران خصوصی «محله باصفا» اکران فیلم‌های کوتاه برگزیده فیلم فجر در سینماهای هنر و تجربه ماهرشالا علی در دنباله جدید «دنیای ژوراسیک» جزئیاتی از ساخت فیلم تگزاس ۴ و ۵ و حضور پژمان جمشیدی فیلم اکران‌نشده رضا داودنژاد به سینما می‌آید صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
سرخط خبرها

«رومن پولانسکی» تبرئه شد

  • کد خبر: ۲۲۸۱۵۵
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳
«رومن پولانسکی» تبرئه شد
دادگاهی در فرانسه رومن پولانسکی فیلمساز را از اتهام تجاوز به شارلوت لوئیس بازیگر بریتانیایی تبرئه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دادگاهی در فرانسه روز سه‌شنبه، رومن پولانسکی، فیلمساز را از توهین به شارلوت لوئیس بازیگر بریتانیایی که به دروغگویی متهم شده بود، تبرئه کرد.

این پرونده از مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ با مجله پاریس مچ سرچشمه می‌گیرد که در آن پولانسکی شارلوت لوئیس را متهم به "دروغی شنیع" به اتهام تجاوز به او در دهه ۱۹۸۰ زمانی که او ۱۶ ساله بود، کرد.

حکم دادگاه پاریس به صحت ادعای تجاوز به عنف توجه نکرد، بلکه صرفاً بر این موضوع متمرکز بود که آیا اظهارات پولانسکی ۹۰ ساله در این مصاحبه توهین به لوئیس است یا خیر. در ادامه پولانسکی این اتهامات را رد کرد.

دلفین میلت وکیل پولانسکی از دادگاه با او تماس گرفت و این خبر را اعلام کرد و گفت: "ما پیروز شدیم، رومن. "

او پس از صحبت با خبرنگاران گفت که دادگاه حق او را برای به چالش کشیدن افرادی که علیه او متهم می‌کنند به رسمیت شناخته است.

وی خاطرنشان کرد که این حکم در روز افتتاحیه جشنواره فیلم کن صادر شد و آن را "یک روز نمادین" خواند.

لوئیس، اولین بار در سال ۲۰۱۰ اتهامات خود را علیه پولانسکی علنی کرد و مدعی شد که "او در سن ۱۶ سالگی به بدترین شکل ممکن از من سوء استفاده جنسی کرده است.

دادگاه روز سه‌شنبه در خلاصه‌ای از حکم خود خاطرنشان کرد، زمانی که دعوای افترای او در ماه مارس در پاریس شنیده شد، لوئیس شهادت داد که در سال ۲۰۱۰ برای تجاوز علیه پولانسکی شکایت نکرد، زیرا زمان زیادی برای رسیدگی به اتهامات او سپری شده بود.

رومن پولانسکی با چندین اتهام دیگر در رابطه با تجاوز جنسی روبرو شده است که گفته می‌شود در طول چندین دهه رخ داده است، از جمله یک مورد قابل توجه از سال ۱۹۷۷ که در آن او به تجاوز جنسی به یک نوجوان ۱۳ ساله در ایالات متحده متهم شد. او به مقاربت جنسی غیرقانونی با یک خردسال اعتراف کرد، اما در سال ۱۹۷۸ قبل از صدور حکم به اروپا گریخت.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->